Thursday, January 6, 2022

Uppsats som beskriver mig själv

Uppsats som beskriver mig själv



Som framgår av femfaktormodellen för personlighet är människor som får höga poäng på öppenhet kreativa, flexibla, nyfikna och äventyrliga. Min yngre syster studerar också på min skola, uppsats som beskriver mig själv. Logga in Beställ. Den första kategorin är Extraversion. Vi är fyra bröder och systrar bland våra föräldrar och min mormor.





Läsarinteraktioner



Ladda ner PDF härifrån. Mitt namn är infoga ditt för- och efternamn här. Jag växte upp som enda barn. jag är tretton år gammal. Mina föräldrar dog när jag var ganska liten, så jag bor hos mina morföräldrar. Van vid att leva med äldre vuxna, uppsats som beskriver mig själv, Jag är alltid mer mogen än min ålder. Jag är med och nämner din klass och namnet på din skola. Jag har haft många som investerat i mig akademiskt, så jag har utmärkt mig i de flesta av mina klasser. Mina hobbyer inkluderar musik, läsning och resor, uppsats som beskriver mig själv. Jag är i allmänhet nöjd med mitt liv. Jag sätter in ditt förnamn följt av ditt efternamn här vid namn. Jag är en tjej och jag är ljus i uppsats som beskriver mig själv. Jag kommer från en familj på fem och jag intar den tredje positionen.


Min pappa är bankman, medan min mamma är lärare. Vi är väldigt nära i min familj och jag kan berätta för mina föräldrar precis vad som helst. Jag är tolv år och går i klass fyra. Jag älskar att gå i skolan eftersom atmosfären främjar lärande och jag har riktigt fina vänner. Mina hobbyer inkluderar att läsa, titta på film och ta musiklektioner. Jag är en lättsam person och jag älskar mitt liv. Mitt namn är infoga ditt förnamn följt av ditt efternamn här. Jag är junior på min gymnasieskola. Jag är också det yngsta barnet i min familj. Jag har två äldre bröder och två äldre systrar, uppsats som beskriver mig själv.


Min mamma är hemmafru på heltid och min pappa är läkare. Det är allmänt känt att jag är en bra student och jag älskar att studera mycket. Mina favoritämnen är matematik, kemi och biologi. Jag har för avsikt att söka till ett välrenommerat universitet och ta en examen inom något av dessa områden. Jag är ansvarsfull och hårt arbetande, så jag pluggar hårt för att få bra betyg. Få Coursehero-upplåsning: Hur man tar bort oskärpa ELLER Få CourseHero gratis upplåsning? Jag har alltid blivit behandlad som en bebis, av mina föräldrar, syskon, lärare och i princip alla som inte är i min åldersgrupp.


Ibland pratar även mina vänner till mig som om jag är ett barn, varför jag i grund och botten älskar skolan och att läsa böcker. Men jag är ganska nöjd med mitt liv. Se även: Min skoluppsats. Vem är jag? Att svara på en sådan här fråga har ofta varit svårt även för dem med hög intelligenskvot. Jag kanske inte vet vem jag är, men jag vet vem jag inte är. Jag är inte en hämndlysten person, jag är inte oansvarig, jag är inte slö med mina studier, jag är inte oärlig och jag kommer aldrig medvetet att försöka skada någon. jag uppsats som beskriver mig själv inte småaktig och jag är ingen mobbare. Mitt namn är infoga ditt namn här. jag är fjorton uppsats som beskriver mig själv gammal och jag är en pojke. Jag föddes i familjen till herr och fru nämner ditt efternamn här. jag är det enda barnet.


Jag lever ett skyddat liv. Jag bor med mina föräldrar och mina farföräldrar. Vårt är en utökad familjemiljö. Mina föräldrar är utåtriktade människor och de är ganska jordnära. Jag får mycket uppmärksamhet från båda mina föräldrar, uppsats som beskriver mig själv, mina morföräldrar, deras vänner och i princip alla runt omkring mig. Detta förklarar förmodligen varför jag längtar efter uppmärksamhet vart jag än går och jag bara umgås med människor som visar mig omsorg och uppmärksamhet. Jag älskar att träffa människor och jag älskar att bli vän med människor som är sociala. Jag är vem Uppsats som beskriver mig själv am, uppsats som beskriver mig själv, och jag har inga ursäkter för hur jag har blivit.


Se även: My Favorite Game Essay. Människor är de mest överlägsna varelserna bland alla varelser i hela universum. Att vara en del av detta universum får mig att känna mig liten och minimal i en värld där det finns miljontals människor som jag själv. Även om alla är ganska unika på sitt sätt. Jag gör mitt bästa för att vara ödmjuk, snäll och respektera alla jag möter oavsett ålder, kön, uppsats som beskriver mig själv, familjebakgrund, nationalitet eller ras. Det är med den bakgrunden jag presenterar mig. Jag skriver in ditt förnamn följt av ditt efternamn här, uppsats som beskriver mig själv. Jag är en insert ditt land här. Jag bor i infoga din stad här. jag är fjorton år gammal. Jag är den andra av tre barn. Vi är en sammanhållen familj.


Jag har en storebror och en yngre bror också. jag uppsats som beskriver mig själv den enda flickan i familjen, som gör ganska som den skyddade dottern. Jag älskar mina syskon uppsats som beskriver mig själv mina föräldrar kärt och de älskar också. Fastän, uppsats som beskriver mig själv, mina bröder övervakar alla mina rörelser vilket kan vara ganska irriterande ibland. dock, Uppsats som beskriver mig själv vet att de har min rygg när jag har problem, uppsats som beskriver mig själv. Jag går just nu i klass 8. Jag är en fokus driven och hårt arbetande vilket återspeglas i mina betyg. Anledningen till att jag vill ta en examen inom den medicinska linjen är att en dag kunna tillhandahålla en subventionerad sjukvårdsinrättning till en mängd människor som nämner ditt land.


Därför studerar jag hårt för utan en examen kan jag inte uppnå dessa mål. Förutom min kärlek till allt medicinskt relaterat, älskar jag att resa och träffa nya människor. Jag är en utåtriktad person och jag älskar att ha kul. Mitt liv fokuserar på att förbättra mänskligheten uppsats som beskriver mig själv Jag älskar där jag är just nu. Se även: My Hobby Essay Drawing. På jakt efter hjälp för att skriva uppsatser online? Kontakta gärna WriteMyPaperHub och betala någon för att göra din uppsats åt dig. Livet är fullt av upp- och nedgångar. Jag vet att detta är en klyscha, men den här frasen sammanfattar hela min existens.


Ibland är mitt liv roligt, lyckligt och nästan avundsvärt och ibland är mitt liv tråkigt, sorgligt, oinspirerande och ibland rent äckligt. Jag vet att jag inte är perfekt, jag har aldrig försökt att vara det, men en sak är sann - JAG ÄR VEM JAG ÄR. När jag ser tillbaka på min barndom minns jag de roliga stunderna, skratten vi alla delade på de påkostade festerna mina föräldrar höll, mina underbara vänner och mina snygga klänningar. Jag var avundsjuk på mina vänner och jag trodde felaktigt att mitt liv skulle följa detta mönster för alltid, uppsats som beskriver mig själv. Har jag någonsin fel! Jag var ett bra barn. Jag har aldrig agerat som jag gör uppsats som beskriver mig själv. Jag var alltid lydig och jag hade bra betyg, även om det inte var utmärkta betyg.


Jag hade en positiv syn på livet. Jag lovade mig själv att aldrig röka, använda droger eller hamna i fängelset för någon olaglig handling. Jag brydde mig oerhört mycket om människor och jag trodde att ingenting någonsin skulle förändra den här attityden jag hade. Jag uppfostrades av crème de la crème, mina föräldrar var rika och inflytelserika i min stad. Jag trodde att de var lyckliga tillsammans och vi var ekonomiskt stabila för att stå emot vad som helst. Tills min bror var inblandad i en olycka som krävde hans liv och gjorde min mamma krympling, uppsats som beskriver mig själv. Ända sedan Joseph dog, hade livet aldrig varit det uppsats som beskriver mig själv samma vid infoga ditt efternamn herrgård. Mamma blev bitter som kunde skylla på henne, hon och joseph var ganska nära varandra.


Mina betyg har drabbats hårt. Pappa har gift sig med en annan kvinna och nu har de ett barn. Jag vet att min lille styvbror inte har begått något brott, men varje gång jag ser på hur glad min pappa har blivit med sin existens blir jag väldigt avundsjuk. Nu förstår du varför jag öppnade min inledning med frasen Uppsats som beskriver mig själv Begagnade.





roa oss till döds essä



Jag gillar biologi eftersom den ger oss insikt i skapandet av allt som lever på jorden. Det verkar fantastiskt och okänt, så det är värt att upptäckas. Jag gillar geografi helt enkelt för att jag gillar att upptäcka olika kulturer. Jag skulle inte säga att jag är en hängiven resenär eftersom jag främst tycker om att sitta i bekvämligheten av mitt hem. Fast jag gillar att upptäcka något nytt. Jag har en hobby. Jag älskar bordsspel av olika slag: med figurer, marker, kort och allt annat. Jag kan spela klassiskt schack i många timmar. Denna hobby delar vi med min pappa som gör företaget åt mig. Jag tillbringar också lite tid i vårt garage med att reparera eller bygga något. Jag har också en ganska ovanlig hobby. Jag gillar att göra föremål av naglarna. Ibland kan jag göra ganska stora föremål. De är främst imaginära figurer eller hjältar från fantasyfilmer.


Med den yngre systern tog vi med valpen Alma och passade på att gå ut med henne. Nu är Alma 8 år och hon är också medlem i vår familj. Den här hunden är en ganska hängiven vän till mig. Jag idrottar inte målmedvetet, men jag gillar att träna med vänner på barer eller att träna på simulatorer. Fast jag förstår att systematisk idrott är viktigt för en kille. Om det finns möjlighet vill jag anmäla mig till gymmet eller fight club i år. skriva min terminsuppsats. Jag är en sällskaplig person. Jag gillar att lära känna nya människor, kommunicera i ett stort företag, delta i tvister.


Bland mina vänner finns det killar och tjejer. Jag skulle kalla mig en välvillig person, ofta hjälper jag mina vänner. Om jag kan säga att jag har lärt mig målmedvetenhet av min far, så kan jag också erkänna att min mamma lärde mig att vara hjälpsam för människor oavsett kön eller ras. Jag växte upp i ett mångkulturellt samhälle och jag anser att människor i alla nationer är lika. Jag har lärt mig att acceptera både mäns och kvinnors rätt till självständighet och självförverkligande. Jag tror att sådana förståelser tillsammans med en vilja att hjälpa alla människor i nöd gör mig till en socialt ansvarsfull individ. Trots att jag försöker vara social ibland, är jag av min inre natur lugn utåt. Jag tycker om att tänka och markera. Jag skulle vilja ändra detta karaktärsdrag lite. När allt kommer omkring, ofta märker inte mina vänner och kamrater att jag har några problem och erbjuder därför inte hjälp när jag verkligen behöver det.


Jag försöker vara den för min nära vän och beundrar samma attityd i gengäld. Ibland är jag kortlynt om jag är väldigt irriterad. Då kan jag ösa ut all min ilska över gärningsmannen så att han inte verkar lite. Och ändå försöker jag vara en pålitlig person, verkligt stöd för vänner och familj. Jag försöker alltid hjälpa till att lösa alla problem, utom konstruerade. Vänner säger att jag är kapabel att leda när jag behöver, att ge en hand när någon inte kan hantera något. skriva mitt papper. Jag tror att mina vänner respekterar mig. Jag hjälper ofta mina vänner: i att studera något, på jobbet, när någon behöver hitta ett deltidsjobb, etc.


Jag håller alltid handen på pulsen på händelserna i vår stad. På så sätt kan jag alltid föreslå mina vänner att gå på ett eller annat intressant evenemang, konsert osv. Jag sätter mig inte som mål att bli ledare som många andra gör, men jag vet att jag kan fatta rätt beslut när det behövs. Jag tog flera gånger ansvar i svåra situationer, när alla andra var förlorade. För detta respekterar jag mig själv. För detta är jag respekterad av andra människor. Jag brukar säga lite, men alla mina ord vägs. Jag föredrar att bara agera när situationen kräver det eller omständigheterna tvingar fram det.


Och det fungerar! Som vid andra tillfällen kan jag göra mina egna angelägenheter eller bara betrakta världen som den verkligen är och avslöja dess verkliga färger. Jag försöker väga allt rationellt, men jag märker ofta att jag ger efter för känslor. Inte konstigt att vi så ofta får rådet att inte ge efter för våra känslor och känslor. Det är jag också, jag försöker undertrycka känslor om de är negativa, men de slår ändå igenom i ljuset. Det händer på många sätt: de kontrollerar mig, jag kontrollerar dem, ändrar ilska till omvändelse, hat till kärlek och avund till beundran. Men resultaten visade skillnaden mot min egen uppfattning om mig själv. Jag kan bara hävda att jag är en måttlig kommunikation snarare än en riktigt bra.


Jämfört med mitt betyg på en negativ attityd 2. Men introverta kräver mycket ensamtid för att ladda om efter någon social interaktion. Därför föredrar de en snäv krets av vänner som de kan knyta an till på ett djupare plan. Även om inga två introverta personer är desamma delar de generellt mycket liknande personlighetsdrag. De flesta introverta tenderar att vara mer fokuserade på inre aktivitet, och vad den mentala världen kan bestå av; de är naturligt födda problemlösare och extremt kreativa tänkare. Men de är särskilt observanta människor, vilket gör dem extremt omtänksamma, bra lyssnare och naturligtvis fantastiska vänner.


Det går längre att beskriva mig som någon som gillar möjligheten att skapa nya saker och vara innovativ; också som någon som tycker om tävlingsaktiviteter och beskriver mig som väldigt energisk. Aktiviteterna som frågesporten säger att jag tycker om att jag skulle tycka om och de aktiviteter som jag verkligen tycker om är: fotografering, målning, design och dans, sång och skådespeleri bara inte offentligt. Jag måste också hålla med om att jag trivs... Följaktligen är jag i de flesta fall ganska pålitlig när jag producerar resultat, men ibland blir trycket för mycket.


Därför håller jag med om PsyCap självutvärderingsresultaten eftersom poängen exakt definierar min hoppfulla, optimistiska och motståndskraftiga... De fem stora personlighetsdimensionerna kan delas in i fem faktorer: Extraversion, behaglighet, samvetsgrannhet, öppenhet och neuroticism Costa och McCrae, ; McCrae och John, ; John och Srivastava, Extraversion Extraversion indikeras av positiva känslor känslor och tendens att söka partnerskap med andra. Det representerar tendensen att vara sällskaplig, självsäker, aktiv, optimistisk, glad, optimistisk och prataktiv. Sådana individer gillar människor, föredrar grupper, njuter av spänning och upplever positiva effekter som energi och spänning Costa och McCrae, ; John och Srivastava, Som anges av Five-Factor Model of Personality, är människor som får höga poäng på öppenhet kreativa, flexibla, nyfikna och äventyrliga.


Men människor som får låga betyg tenderar att tycka om att följa rutiner, som förutsägbarhet och struktur och tenderar att inte engagera fantasin regelbundet. Så sammanfattningsvis, femfaktorsmodellen för personlighet tyder på att jag har en bra balans mellan verklighet och fantasi. Jag håller helt med om hur partituren speglar mig eftersom jag tycker om att ha mitt sinne och mina sinnen aktiverade, till exempel genom att titta på konst, lyssna på ny musik och läsa litteratur. Jag längtar efter nyhet och variation i mitt liv. Individer som hanterar sociala relationer bra får generellt höga poäng på denna dimension, men jag fick under genomsnittet.


Sammantaget tycker jag om att träffa nya människor, är extremt självsäker och älskar att vara runt och interagera med andra. Se även: My Favorite Game Essay. Människor är de mest överlägsna varelserna bland alla varelser i hela universum. Att vara en del av detta universum får mig att känna mig liten och minimal i en värld där det finns miljontals människor som jag själv. Även om alla är ganska unika på sitt sätt. Jag gör mitt bästa för att vara ödmjuk, snäll och respektera alla jag möter oavsett ålder, kön, familjebakgrund, nationalitet eller ras. Det är med den bakgrunden jag presenterar mig.


Jag skriver in ditt förnamn följt av ditt efternamn här. Jag är en insert ditt land här. Jag bor i infoga din stad här. jag är fjorton år gammal. Jag är den andra av tre barn. Vi är en sammanhållen familj. Jag har en storebror och en yngre bror också. Jag är den enda flickan i familjen, vilket gör ganska som den skyddade dottern. Jag älskar mina syskon och mina föräldrar högt och de älskar också. Även om mina bröder övervakar alla mina rörelser, vilket ibland kan vara ganska irriterande. Men jag vet att de har min rygg när jag har problem. Jag går just nu i klass 8. Jag är en fokus driven och hårt arbetande vilket återspeglas i mina betyg. Anledningen till att jag vill ta en examen inom den medicinska linjen är att en dag kunna tillhandahålla en subventionerad sjukvårdsinrättning till en mängd människor som nämner ditt land.


Därför studerar jag hårt för utan en examen kan jag inte uppnå dessa mål. Förutom min kärlek till allt medicinskt relaterat, älskar jag att resa och träffa nya människor. Jag är en utåtriktad person och jag älskar att ha kul. Mitt liv fokuserar på att förbättra mänskligheten och jag älskar var jag är just nu. Se även: My Hobby Essay Drawing. På jakt efter hjälp för att skriva uppsatser online? Kontakta gärna WriteMyPaperHub och betala någon för att göra din uppsats åt dig. Livet är fullt av upp- och nedgångar. Jag vet att detta är en klyscha, men den här frasen sammanfattar hela min existens. Ibland är mitt liv roligt, lyckligt och nästan avundsvärt och ibland är mitt liv tråkigt, sorgligt, oinspirerande och ibland rent äckligt.


Jag vet att jag inte är perfekt, jag har aldrig försökt att vara det, men en sak är sann - JAG ÄR VEM JAG ÄR. När jag ser tillbaka på min barndom minns jag de roliga stunderna, skratten vi alla delade på de påkostade festerna mina föräldrar höll, mina underbara vänner och mina snygga klänningar. Jag var avundsjuk på mina vänner och jag trodde felaktigt att mitt liv skulle följa detta mönster för alltid. Har jag någonsin fel! Jag var ett bra barn. Jag har aldrig agerat som jag gör nu. Jag var alltid lydig och jag hade bra betyg, även om det inte var utmärkta betyg. Jag hade en positiv syn på livet. Jag lovade mig själv att aldrig röka, använda droger eller hamna i fängelset för någon olaglig handling.


Jag brydde mig oerhört mycket om människor och jag trodde att ingenting någonsin skulle förändra den här attityden jag hade. Jag uppfostrades av crème de la crème, mina föräldrar var rika och inflytelserika i min stad. Jag trodde att de var lyckliga tillsammans och vi var ekonomiskt stabila för att stå emot vad som helst. Tills min bror var inblandad i en olycka som krävde hans liv och gjorde min mamma krympling. Ända sedan Joseph dog, hade livet aldrig varit sig likt på herrgården med ditt efternamn. Mamma blev bitter som kunde skylla på henne, hon och joseph var ganska nära varandra.


Mina betyg har drabbats hårt. Pappa har gift sig med en annan kvinna och nu har de ett barn. Jag vet att min lille styvbror inte har begått något brott, men varje gång jag ser på hur glad min pappa har blivit med sin existens blir jag väldigt avundsjuk. Nu förstår du varför jag öppnade min introduktion med frasen jag använde. En sak jag vet är att förändring är den enda konstanta och ingenting varar för evigt. Mitt liv är inte perfekt, men vems är det? Miljontals människor har vandrat på jorden och många kommer fortfarande att göra det. Dock har inga två personer samma egenskaper även bland enäggstvillingar. Personligheter, oavsett hur olika de är, gör världen full av varianter. Det är därför jag vet att jag är unik och den bästa versionen av mig själv som finns.


Perfektion är en hägring, men de bästa individerna är de som ger allt för att uppnå perfektion samtidigt som de vet att det är omöjligt att vara perfekt. Jag tror att människor bör sträva efter att förbättra sitt liv och vara det bästa de någonsin kan vara oavsett hur omöjlig uppgiften kan vara. Mitt namn är infoga ditt förnamn och efternamn. Jag är den förstfödde av min förälder. Vi är fyra till antalet och jag har alltid känt ansvar för min familj. Jag älskar mina föräldrar och syskon högt och känslan är ömsesidig. Min pappa är i grunden en affärsman och min mamma är en modedesigner. Jag har en stabil familj och vi är ganska grundade i våra övertygelser och föreställningar.


Mina föräldrar är inte rika men vi klarar oss. Mina föräldrar är uppmärksamma på mina behov och mina syskon. De kan vara stränga när de måste vara det, men de har aldrig räckt upp sina händer för att slå oss. De kanske inte är ekonomiskt rika, men de har stora hjärtan. Jag går i klass 8 vid namnet på din skola. Jag har ett stabilt betyg och även om jag inte kan hamna högt bland de briljanta personerna i min klass klarar jag mig ganska bra. Mina favoritämnen är konst, litteratur och musik. Jag älskar att rita, måla och läsa böcker. Det är så jag ofta rensar huvudet eller bekymrar mig.

No comments:

Post a Comment