Friday, December 24, 2021

Ämnen för en problemlösningsuppsats

Ämnen för en problemlösningsuppsats



Vilka är sätten att lindra eller förebygga fattigdom? Vilka åtgärder kan regeringar vidta för att säkerställa att alla anställda går med i fackföreningarna? Exklusiv tillgång till MyPerfectWords. Det är bra förslag! Hur kan vi förhindra oss själva från att köpa onödiga prylar? Vi förstår att studier är grunden för framgång; men de kan vara en utmaning utan extra hjälp.





������ Problemlösningsämnen om samhället



En problemlösningsuppsats är en typ av övertygande uppsats. Det används ofta för ämnesprov eller IELTS-skrivuppgifter. Vi kommer också att tillhandahålla en mängd bra ämnen för problemlösningsuppsatser för att underlätta din skrivprocess. Men först: kolla in vår anpassade skrivtjänst om du behöver akademisk hjälp! När du börjar skriva en uppsats, tänk på ett problem i samhället som måste lösas. Ibland får du ett färdigt ämne, som vid ett IELTS-prov. Ämnena kan variera, men konturerna av en uppsats kommer att förbli densamma.


Skriv först en lista över åtgärder som kan hjälpa till att lösa problemet. Välj sedan de tre som du gillar bäst och utvärdera dem. Problemlösningsuppsatser består av två stycken: problembeskrivning och lösning. Det första avsnittet är generellt uppdelat i flera delar:, ämnen för en problemlösningsuppsats. I lösningsavsnittet måste du identifiera flera potentiella lösningar och utvärdera deras effektivitet. Det bör innehålla:. Nu har du en allmän uppfattning om skrivprocessen. Ta en titt på ämnesidéerna nedan för att underlätta ditt skrivande. Sociala frågor är ämnen för en problemlösningsuppsats på alla nivåer som påverkar medlemmarna i vårt samhälle. De kan hänvisa till olika faktorer, såsom rasojämlikhet eller ämnen för en problemlösningsuppsats, som påverkar människors välbefinnande eller samhället som helhet.


Här är några problemlösningsämnen som hjälper dig att börja skriva. Utbildningssystemet är full av problem. Du kan tänka på många nackdelar som måste åtgärdas för att göra utbildningen bättre. Nedan finns flera exempel på problemlösningsuppsatser som kommer att inspirera dig att skriva. Ett betydande antal problem kan uppstå när man driver ett företag eller skapar en nystart. Det kan relateras till allt från cybersäkerhet till marknadsföringsstrategier. Om du gillar entreprenörskap, överväg att välja ämnen för en problemlösningsuppsats problemlösningsämne från listan nedan.


Vi kommer att skriva en skräddarsydd uppsats specifikt för dig! Problem relaterade till hälsa och psykiskt välbefinnande är vanliga i den moderna världen. Följande problemlösningsuppsatsämnen ger dig en uppfattning om var du ska börja. Det finns fler globala problem som måste lösas. Djur har funnits på vår planet långt innan människors uppkomst. Fabriksgårdar, pälsindustri, tjuvjakt – alla dessa problem kräver en lösning. Vetenskapliga och tekniska processer är komplicerade och fulla av problem. Framsteg inom dessa områden ökar såväl som försämrar människors livskvalitet. En annan utmärkt idé för din uppsats är att skriva om problemen i ditt samhälle. Fundera över de problem som måste lösas och börja skriva.


Dessa ämnen kommer att underlätta din kreativitet. Problem är inte alltid allvarliga ämnen för en problemlösningsuppsats men kräver en lösning. Ta en titt på den roliga listan över problemlösningsuppsatser och välj den du gillar mest, ämnen för en problemlösningsuppsats. Tack för att du läser den här artikeln! Förhoppningsvis kommer dessa ämnen att hjälpa dig att skriva din problemlösningsuppsats. Att delta i ett studentutbytesprogram är ett perfekt tillfälle att besöka olika länder under dina collegeår. Du kan upptäcka mer om andra kulturer och lära dig ett eller två nytt språk. Håll i Hur kan du definiera Amerika? Den här artikeln hjälper dig att dyka djupare in i detta mångsidiga ämne.


Här hittar du: Tidiga och moderna amerikanska historieämnen att skriva om. Letar du efter perfekta feministiska ämnen? Med vår hjälp kan du vara säker på att skapa en bra uppsats. Vissa tror att alla feminister hatar män. Feminister är människor av alla kön som tror att de. Om du har ett uppdrag inom politik, leta inte längre - den här artikeln hjälper dig att lyckas med din tidning. Här hittar du en lista med unika politiska ämnen att skriva om sammanställd av vårt anpassade skrivteam. Fortsätt läsa om du vill: Se hur du tar itu med politiska essäämnen i din uppsats; Välj ett ämne som är intressant för dig att undersöka; Uppdatera dina kunskaper om viktiga politiska begrepp.


En balanserad och hälsosam kost förbättrar vårt immunförsvar. Det minskar risken att bli sjuk och gör oss mer produktiva. Du förstår, näringsämnen är mer I moderna samhällen gör människor allt för att leva fredligt. Ändå uppstår ofta spänningar. Vi kallar dem sociala problem när de börjar påverka en specifik grupp människor negativt. Fattigdom, diskriminering och missbruk är exempel på sådana problem. Vi måste konfrontera dem för att säkerställa likabehandling för alla. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Läs mer. Toogle TOC.


Ge en definition av problemet, lite allmän bakgrund och avhandlingsförklaring med möjliga lösningar. Ge tydliga exempel på frågan så att läsarna kan förstå den bättre. Två eller flera möjliga lösningar. Avslutning med en sammanfattning av textens huvudpunkter. Vilka är sätten att lindra eller förebygga fattigdom? Vilka är sätten att säkerställa integritet i den digitala tidsåldern? Ett stort antal flickor blir gravida och föder barn innan de fyller år. Vilka är några sätt att minska antalet tonårsgraviditeter i ditt land? Vilka är sätten att lösa detta problem? Trots en ökad allmänhetens medvetenhet om rasismens negativa effekterämnen för en problemlösningsuppsats, problemet kvarstår.


Hur kan vi eliminera det? Arbetslöshet påverkar många människors levnadsvillkor negativt. Det underlättar också sådana frågor som våld i hemmet och depression. Hur kan arbetslösheten förbättras i ditt land? Utbildning är en grundläggande människa ämnen för en problemlösningsuppsats, ändå är många människor i vissa utvecklingsländer analfabeter. Hur kan vi lösa detta problem? Hur kan vi bättre främja en hälsosam livsstil? Offer för våld i hemmet utvecklar ofta fysiska funktionshinder, kroniska hälsoproblem och stress. På vilka sätt kan vi minska våldet i hemmet i vårt samhälle? Ojämlika betalningar, sexuella trakasserier och svårigheter att bli befordrad är några av de problem som kvinnor möter på arbetsplatser.


Vad kan vårt samhälle göra för att öka jämställdheten? Hur kan vi främja hälsosammare skönhetsstandarder? När barn observerar våldsamma beteenden blir de mer aggressiva, ämnen för en problemlösningsuppsats. På vilka sätt kan vi förhindra dem från att bevittna våld? Hur kan vi förbättra denna situation? Ägandet av vapen ökar risken för oavsiktliga skjutningar, vilket kan resultera i offer. Hur kan politiken för vapenkontroll förbättras? Konsumtionen av illegala droger leder ofta till överdosering. På vilka sätt kan människor övertalas att inte använda droger? Rattfylleri är den främsta orsaken till fordonsolyckor. Vad är det bästa sättet att hindra människor från att göra det? Människohandel är ett allvarligt problem som drabbar länder över hela världen.


Hur kan det förebyggas? Kvinnor rapporterar ofta att de blivit utsatta för sexuella övergrepp när de går på college. Vad kan vi göra för att minska detta problem?





exempel på uppsatsuppsatser



Jag har lutat åt att ta itu med problem inom interkulturell eller tvärkulturell kommunikation men kämpar med detaljerna. All hjälp skulle vara mycket uppskattad! Ärligt talat Ada, det låter som ett förvirrande uppdrag. Att förstå det beror mycket på vilket problem din grupps kommenterade bibliografi försöker lösa. Jag tror att du måste be din instruktör om ett förtydligande. Jag fick den här läxan, men jag är verkligen förvirrad. Lägg upp lösningen du planerar att föreslå, ange om det kommer att vara ett praktiskt förslag eller ett policyförslag och peka ut två sätt som landet skulle gynnas av om ditt förslag genomfördes.". Ja verkligen, Virginia Kearney. Jag måste arbeta mig igenom stegen för att lösa problemet. Jag håller med om dina poäng. Tack igen. Tack för dina kommentarer Gyanedra Mocktan.


Vi har alla många problem att lösa i livet. Jag har upptäckt att genom att arbeta mig igenom stegen för att lösa problem kan jag hjälpa mig att fatta beslut tydligare. Tack Virginia Kearney. Den här artikeln är värdefull inte bara för mig utan för alla även utanför navsidorna. com gemenskap. Jag har precis slutat undervisa en vuxen elev sedan igår. Jag hade undervisat i 10 månader. Det blev ett abrupt slut. Siranush, börja din tidning med en berättelse om någon som är deprimerad och ge sedan statistik om depression. Avhandlingens uttalande bör vara något i stil med: Även om ingen kan ta ansvar för att lösa någon annans depression, finns det några saker som vänner och familj kan göra för att hjälpa en person som är deprimerad.


Skulle du kunna hjälpa mig. Jag har låtit mina elever göra ett forskningsuppsats om att lösa världsproblem i flera år nu. Så det finns en uppsatstävling och jag ska skriva något unikt om förändringen som jag vill göra i mitt samhälle eller globalt och jag har problem med att komma på det lämpliga unika uppsatsämnet. Bernard, jag föreslår att du pratar med dina medstudenter om problem som de har när de både arbetar och går i skolan. I ditt papper skulle du lista varje problem och sedan föreslå några lösningar. Du kan till exempel prata om att hitta tid att göra läxor och sedan ge lösningar som att göra ett schema, studera under lunchen eller hitta en partner som hjälper dig att hålla ansvar.


Mogna arbetande studenter har många utmaningar. Diskutera några av problemen i en tidningsartikel och föreslå lösningar. Elvira, om ditt ämne handlar om en person med potential, gör du förmodligen inte en problemlösningsuppsats. Du skriver en reflektionsuppsats och jag har en artikel som ger alla instruktioner du behöver, inklusive information om hur du gör introduktionen. Hur kan jag börja skriva mitt uppsatsämne handlar om en person med potential. Jag vet inte hur jag ska börja. kan du vara snäll och hjälpa mig? Kanika - Det är en bra idé att förvandla ditt ämne till en fråga och ett svar. Vad är effekten av skilsmässa på små barn eller tonåringar eller studenter?


Ditt svar skulle vara din avhandling. En annan ämnesidé kan vara:. Vilken effekt har skilsmässa på en persons arbete? Se min artikel om hur man skriver ett uppsats om orsakseffekt. Jag behöver din hjälp att välja mitt ämne om informationsteknologi för att skriva min artikel. tack. Hej herr. Johnson, jag har allt du kan behöva för att skriva en högskoleuppsats på min hemsida. Du kan titta på min profilsida eller söka efter mina artiklar om: att välja ett ämne; skriva en avhandling och ämnesmeningar; hur man organiserar och skriver olika sorters uppsatser; använda kommatecken och semikolon korrekt; enkla ord att använda som meningsstartare för att skriva bättre uppsatser och mycket mer.


Jag har flera artiklar om att skriva för att hjälpa dig! Jag har ett uppdrag jag måste göra i min collegeklass på fredag ​​och jag letade efter några råd! Jag har många artiklar om olika ämnen för dig att titta på. Många av dem i den här artikeln skulle fungera bra men du kan också titta på mina artiklar som är specifikt för gymnasieelever. En bra pappersidé är en som intresserar dig och det blir lättare att skriva om du direkt kan tänka på din åsikt om det ämnet och några exempel du kan använda från ditt eget liv, något du har läst, aktuella nyheter eller ett exempel från litteratur, en film eller annan video.


Jag måste skriva en uppsats för engelska är det några ämnen som du skulle rekommendera för en nybörjare på gymnasiet. den här artikeln var till stor hjälp och det var ingen fördomar som min engelska lärare ville att vi skulle skriva en uppsats. det var verkligen till hjälp, jag fick många bra idéer. Hej Trang - jag har mycket information som hjälper dig att skriva din uppsats. Leta efter mina artiklar om hur man skriver argument, problemlösning och förslag. För att diskutera två lösningar behöver du bara tänka på två möjliga svar på frågan som ännu inte har gjorts.


Till exempel i frågan "Hur kan eleverna få tillräckligt med sömn varje natt? min skrivarlärare ber mig välja ett ämne för lösning som praktiskt taget är relaterat till studentlivet. Efter det måste jag rita ut två lösningar som är lika med varandra. Det betyder att båda inte kan göras för närvarande. det verkar så svårt. Hur reagerar man på nya utmaningar och anpassar sig till en annan miljö, lever utan välbekanta bekvämligheter, interagerar med nya och olika typer av människor och studerar intensivt bland annat. Hej Kashymawoh - jag är glad att du har bestämt dig för ett ämne för din uppsats. Du kan hitta allt du behöver veta om att skriva det genom att titta på mina andra artiklar om att skriva problemlösningsuppsatser och skriva argumentuppsatser.


Om du inte ser länken till det, sök i min profil som du hittar uppe till höger på sidan. Hej Cassandra! När du har valt ditt ämne, se till att titta på min artikel om hur man skriver en lösningsuppsats. Jag ger alla instruktioner du behöver. Om du vill ha hjälp med att revidera eller med skiljetecken kan du också hitta artiklar om det ämnet. Hej, Sparsh, din bästa hjälp skulle vara att titta på mina andra artiklar om hur man skriver problemlösningsuppsatser och argumentuppsatser. Du kanske också vill titta på mina artiklar om Toulmin, Rogerian och klassiska argumentationsstrategier. Dessa artiklar innehåller specifika instruktioner om hur du organiserar och beskriver din uppsats samt hur du effektivt argumenterar för din lösning.


Dessutom ger de prover med kommentarer om varför dessa fungerar. Slutligen borde du titta på mina artiklar om hur man skriver en bra avhandling och ämnesmeningar. Du hittar dessa genom att söka på mitt namn på Letterpile, eller genom att titta på min profilsida. Jag har över artiklar om att skriva för att hjälpa dig. Jag förbereder mig för att skriva avsnitt av PCAT-examen. I skrivavsnittet finns generellt problemlösningsuppsatser. Det är min ödmjuka begäran om du kan förse mig med en källa där det finns fler essäer av problemlösningsexempel, så att jag kan förbereda mig därefter och träna på att skriva om problemen som nämns ovan. Hälsoproblem kan vara relaterade till sjukdomar eller förebyggande åtgärder som kost och träning.


Här är några enkla hälsorelaterade ämnen: Hur kan en person med celiaki bäst hantera sin kost? Hur kan eleverna bäst träna och äta för att vara friska? Vilka är de bästa strategierna för att undvika sjukdom? Hur kan människor undvika hjärtsjukdomar? Vad är det bästa sättet att hålla sig frisk om du har diabetes? Jag vill ha ett hälsorelaterat ämne. som att folk borde bry sig om sin hälsa. men vilket problem kan jag säga? Tack för alla ämnen att skriva om; Jag läste ett avsnitt och tänkte att jag inte kunde skriva något bara för att upptäcka några punkter som jag var tvungen att göra till en snabb uppsats.


Hej Colleen - jag skulle föreslå att du tittar på min artikel om ideella forskningsrapporter för hjälp. Kan du hjälpa? KyLie--Det är en intressant idé. Avdelningens slutprov för mina studenter innehöll en fråga om detta ämne. Jag ska se om jag kan lägga till några till listan. Här finns många ämnen att skriva om. Det får mig verkligen att tänka till att skriva något om ämnena. Det finns några ämnen här som jag aldrig trodde att en uppsats kan skrivas! Tack för att du delar med dig. Hej Zero, jag förstår inte riktigt vad du vill. Du kanske menar att du vill skriva en uppsats om "Hur man hittar ett bra jobb? Hej mtariqsattar--jag har faktiskt också skrivit artiklar om hur man skriver uppsatser av många slag. Du kan söka efter detta på Hubpages eller bara leta efter länkarna bredvid mina artiklar om ämnesidéer. Hej VirginiaLynne, jag vet inte hur jag ska börja men du lyckades och du verkar ha kontroll över ämnen.


Du motiverar det du har sagt i din profil. Hur som helst, jag tyckte om att läsa ditt nav - det är användbart för dem som vill undervisa i uppsatser på högskole- eller universitetsnivå, och de som vill skriva en sådan genre av uppsatser. Det är en problemlösningsuppsats. Jag skulle dock fråga om tipsen för att skriva en uppsats snabbt och korrekt på samma gång. Hur ska du som essäförfattare uppnå båda målen? Så glad Symphony Dunbar att du använder min sida för att få bra idéer. Du måste göra ett bra jobb med att skriva dessa uppsatser också! Hej Justin - Kul att detta hjälpte dig. Jag har en dotter i 5:an och två döttrar i 7:an. Jag brukade själv undervisa i 6:an och vet att du lär dig mycket om att skriva!


Jag gillar verkligen frågorna om problemet och lösningen, det gör att jag vill förbättra några misstag jag gjort. Jag går i 6:e klass. Hur kan denna praxis stoppas? På grund av mänskliga aktiviteter är många djur på randen av utrotning. Hur kan vi skydda hotade arter? Hundkött används fortfarande för mänsklig konsumtion i vissa delar av Asien. Vilka är sätten att stoppa den omänskliga handeln? Vissa djurarter säljs, antingen levande eller döda, till olika länder. Vilka är sätten att stoppa handeln med vilda djur och hålla djuren säkra i sin naturliga miljö? En av de främsta orsakerna till att djur utrotas är tjuvjakt. Vilka är lösningarna på detta problem? Efter att ha adopterat djur bestämmer sig vissa för att de inte längre vill ha dem och skickar dem till härbärgen.


Hur kan vi förhindra att detta händer? Att döda hästar för kött är omänskligt, och konsumtion av hästkött är farligt. Hur kan vi stoppa dessa metoder? Med fler skogar som röjs för jordbruk och byggnad, förlorar vilda djur sina naturliga livsmiljöer. Hur kan människor skapa säkrare miljöer för dem? Ringstrider lämnar djur med svåra sår som kan leda till döden. Vad kan vi göra för att stoppa det? Vissa länder fortsätter att döda valar i kommersiella syften, vilket hotar deras existens. Hur kan vi stoppa valfångsten? Fortsättningen av elfenbenshandeln resulterar i att tusentals elefanter dödas årligen.


Vilka åtgärder bör vidtas för att stoppa det? Fabriksgårdar arbetar för att maximera vinsten, vilket är anledningen till att djur hålls under omänskliga förhållanden. Vilka är sätten att minska denna grymhet? Med den utbredda användningen av teknik kan eleverna hitta allt på nätet, vilket påverkar deras kritiska tänkande. Vilka är de mest effektiva sätten att bevara denna förmåga? Det inkluderar förlust av onlinedatasekretess. Vad är det bästa sättet att underhålla det? För att bedriva forskning behöver forskare stora summor pengar, vilket ofta blir ett problem. Hur kan de få mer finansiering? En betydande andel av forskningsartiklarna innehåller felaktiga resultat på grund av dålig studiedesign. Vad är det bästa sättet att förbättra det?


Forskare vill sällan replikera befintlig forskning. Resultaten kan visa sig obetydliga, och vissa studier är för svåra att replikera. Hur kan forskare uppmuntras att göra det ändå? Peer review är tänkt att förhindra att verk av dålig kvalitet publiceras. Hur kan peer review-systemet fixas? Ofta kan inte alla komma åt en publicerad studie på grund av att tidskrifter är dyra. Hur kan vi göra kunskap mer tillgänglig? Många människor är omedvetna om vetenskaplig forskning inom avgörande områden som kost. Vilket är det bästa sättet att kommunicera vetenskaplig fakta till en större befolkning? Cyberattacker är ett betydande hot mot många företag, eftersom de innebär stöld av stora mängder information. Vilka är sätten att förhindra att de händer?


Implementering av artificiell intelligens skapar nya utmaningar, som risken för arbetslöshet. Hur kan vi lösa nya tekniska problem? Tekniska framsteg gjorde att vissa länder kunde övergå till kontantlösa samhällen. Även om det har många fördelar skapar det också vissa säkerhetsproblem. Vilken är den bästa lösningen för dessa problem? Med tekniken som utvecklas i snabbare takt är det svårare att hitta begåvad personal att arbeta med. Hur kan du hjälpa de anställda att anpassa sig till ny teknik? Medan många forskare har idéer till studier, är det bara ett fåtal som får ekonomiskt stöd för dem. Hur kan regeringen stödja forskare mer effektivt?


Mobilappar, sociala medier och spel distraherar människor från den verkliga världen. Hur kan vi stoppa smartphoneberoende? Många tar examen Ph. studenter har begränsad utbildning för jobb utanför akademisk forskning. Vad kan universiteten göra för att förändra situationen till det bättre? Bärbara datorer, som Apple Watch, har blivit väldigt bekväma. Ändå skapar de ytterligare sekretess- och säkerhetsproblem. Hur kan vi övervinna utmaningarna med kroppsburna datorer? Offren för nätmobbning kan uppleva psykologiska problem, såsom depression, ångest och socialt utanförskap. Vad är det bästa sättet att förhindra det? Miljöfrågor, som luft- och vattenföroreningar, påverkar livskvaliteten negativt. Hur kan tekniken hjälpa oss att rädda miljön?


Forskare är ofta skyldiga att publicera forskning endast med statistiskt signifikanta resultat. Hur kan partiskhet mot vissa studier elimineras? Den ständiga stressen och underbetalningen får begåvade människor att sluta med sina karriärer inom vetenskap. Hur kan de uppmuntras att fortsätta arbeta inom sitt område? Ett stort antal människor ser överkomliga hälso- och sjukvård som ett akut problem, eftersom det är ganska dyrt. Hur kan sjukvårdskostnaderna minskas i ditt samhälle? Barn kan utsättas för farligt arbete, vilket kan skada deras hälsa. Vad kan man göra för att stoppa barnarbete i ditt land?


Ungdomsvåld ökar möjligheten för framtida beteenden och psykiska problem. Hur kan människor stoppa den här typen av våldsamt beteende i ditt samhälle? De stigande hyrespriserna gör bostäder svåra att ha råd med. Hur kan bostäderna i ditt land förbättras? Människor som lämnar skolan eller högskolan känner sig ofta oförberedda för arbete. Detta gör att de känner oro över att få jobb. Hur kan elever som lämnar skolan i ditt land få hjälp att få anställning? När de blir äldre kämpar många unga vuxna med att hantera sin ekonomi. Vad är det bästa sättet att förbättra finansiell kunskap i ditt samhälle? En bra internetuppkoppling har blivit en nödvändighet för många människor. Detta gjorde också tillgång till höghastighetsinternet till ett stort problem.


Hur kan du lösa detta problem i ditt lokala samhälle? Narkotikaberoende är ett folkhälsoproblem som drabbar många människor, särskilt ungdomar. Vilka är lösningarna på drogmissbruksproblemet i ditt land? Trafikstockningar orsakar miljöproblem, såväl som fordonshaverier. Vad är det bästa sättet att stoppa detta i ditt land? Fattigdom leder till brist på utbildning, undernäring, social utslagning och begränsad tillgång till andra viktiga tjänster. Hur kan detta problem lösas i ditt land? Brott kan orsaka kortsiktiga problem, som en skada, och långvariga problem, som depression eller PTSD. Hur kan olagligt beteende minskas i ditt samhälle? Efter examen från college har många studenter svårt att hitta ett jobb.


Hur kan utbildningsinstitutioner i ditt land hjälpa utexaminerade att få anställning? Kollektivtrafiken kan vara frustrerande med dess oflexibilitet och förseningar. Hur kan det förbättras i ditt land? Brist på parkeringsplatser är ett vanligt problem i tätorter. Hur kan människor lösa detta problem i din stad? Skräpmatsannonser riktar sig till barn, vilket senare leder till en ökning av barnfetma. Hur kan vi skydda ungdomar i ditt land från att påverkas av dessa annonser? Hatbrott påverkar säkerheten för individer och samhällen som helhet. Hur kan sådana brott förhindras i ditt samhälle? Korruption är en global fråga som negativt påverkar landets ekonomiska och politiska system. Vilka är åtgärderna för att lösa det här problemet i ditt tillstånd?


Låga fertilitetstal minskar befolkningens storlek i ett land. Om ditt land har låga födelsetal, hur kan det förbättras? Mediepropaganda har potential att främja våldsamt beteende och minska förtroendet för regeringen. Hur ska detta problem hanteras i ditt land? Antalet våldshandlingar i hemmet mot kvinnor, män och barn fortsätter att öka drastiskt i många samhällen. Hur ska dessa ärenden hanteras i ditt land? Vi köper ofta saker som vi aldrig använder efteråt. Hur kan vi förhindra oss själva från att köpa onödiga prylar? Hur får man folk att använda det? Du älskar att spela League of Legends med din vän. Vad ska du göra åt det? Jultomten är en älskad figur för många barn. Vatten är avgörande för människans överlevnad. Hur kan du hålla dig hydrerad utan att ta till ohälsosamma, sockerhaltiga drycker?


Lycka är viktigt, eftersom det får människor att känna sig bekväma. Vad kan du göra för att göra ditt samhälle lyckligare? Din partner älskar jazz medan du föredrar death metal. Hur övervinner du denna musikaliska diskrepans? Ett robust fodral kan förstöra utseendet även på den vackraste telefonen. Hur kan man kompromissa på ett effektivt sätt i denna fråga? Hemfester är roliga, men dina grannar håller förmodligen inte med. Hur kan man ordna en stökig fest utan att störa dem som bor i närheten? Konversationer via Zoom blir snabbt tråkiga. Vad är det för roliga saker ett par kan göra tillsammans på internet? Många tror att legalisering av marijuana kommer att minska dess konsumtionsnivåer och lösa sociala och ekonomiska problem. Vilka är de andra lösningarna för cannabisanvändning? Att ta en perfekt selfie kräver mycket tålamod.


Hur kan du göra det lättare att skapa en fantastisk bild av dig själv? Hur kan du uppgradera din favoritskräpmat för att göra den mer närande? Studier har visat att odling av krukväxter är bra för humöret. Vad kan oatletiska människor göra för att hålla sig i form utan att lida? Att vara den roliga bland vänner hindrar ofta människor från att ta dig på allvar. Förskrivning för problemlösningsuppsatser: genomtänkt lärande. Strukturera din uppsats: Solent University. Analysera samhällsproblem och lösningar: University of Kansas. Viktiga frågor inom utbildning: 20 heta ämnen: Handelsskolor. De 10 största utmaningarna som företag står inför idag och behöver konsulter för: Hiscox UK.


Hur man övervinner finansiell stress och förbättrar ekonomin: Bank of America. De viktigaste hälsoproblemen och varför de är viktiga: Harvard. Vem vet? Din lösning kan vara vad världen behöver. Hitta fler miljövetenskapliga ämnen på vår blogg. En viktig aspekt av livet som människor möter utmaningar är deras hälsa. Detta faktum gör denna aspekt till en bra källa för problemlösningsuppsatser. Några av hälsoproblemfrågorna som dessa uppsatser söker lösningar på inkluderar:. Politik är en fråga som berör alla, vare sig vi vill det eller inte.


På ett eller annat sätt skulle dina handlingar och passivitet avgöra tillståndet i ditt samhälle och ditt land. Det råder inga tvivel om att det finns flera problem i det politiska systemet över hela världen idag. Dessa problem fungerar som grunden för politiska problem orsak lösning tal ämnen. Dessa exempel som vi har tillhandahållit nedan kommer att hjälpa dig att skriva om något av dessa politiska problemlösningsuppsatser. Vapenkontroll har varit ett stort problem i flera år. Olika människor har sina åsikter om lösningen på de problem som vapen orsakar i samhället. Här är några om ämnet:. Dessa problemlösningsämnen för vapenkontroll kan hjälpa dig att utforska problemen kring kontroll av vapenanvändning.


Oavsett om du vill eller inte, skulle vissa problem få dig att skratta. Vi har lyft fram några roliga problemlösningsuppsatser för dig. Dessa ämnen innehåller roliga lösningar på verkliga problem. Även om du kan skriva ett papper om dessa roliga ämnen för att underhålla dig själv, kanske du behöver fler problemlösningsuppsatser.

No comments:

Post a Comment